Apakah peremajaan wajah laser: kebaikan dan keburukan prosedur

Dalam kosmetik moden, banyak masalah kulit dihilangkan dengan laser. Peremajaan wajah laser khususnya popular - prosedur yang membolehkan anda meningkatkan keanjalan dan kehalusan kulit, menghilangkan kedutan halus dan mendalam, dan juga menegangkan oval wajah. Setelah sesi selesai, anda akan kelihatan beberapa tahun lebih muda.

Peremajaan wajah laser

Apakah peremajaan laser?

Peremajaan laser adalah pemulihan kulit awet muda tanpa pembedahan dalam masa yang sangat singkat. Prosedur ini dilakukan dengan sinar laser dengan kekuatan yang berbeza. Keseluruhan kursus terdiri daripada 3-5 sesi dengan rehat setiap bulan. Keberkesanan teknik ini sangat tinggi sehingga hasil positif dapat dilihat setelah pertama kali.

Prosedur peremajaan laser mempunyai kesan kumulatif, kerana selepas sesi pertama proses semula jadi penghasilan elastin dan kolagen diaktifkan pada lapisan dalam kulit, yang bertanggungjawab untuk kehalusan dan keanjalan kulit.Dengan setiap sesi berikutnya, kulit akan kembali segar. Kesan maksimum dapat diperhatikan enam bulan setelah permulaan prosedur.

Klinik berbeza menjalankan kursus peremajaan laser yang berbeza. Secara lalai, 5 sesi diperlukan untuk menyelesaikan prosedur dengan selang satu bulan. Kaedah ini lembut pada kulit dan membolehkan anda menyegarkan wajah dengan cara yang paling semula jadi. Kursus dipercepat terdiri daripada 5 sesi setiap 5 hari. Peremajaan yang jelas sangat berkesan, kerana anda dapat mengembalikan kesegaran dan kecantikan wajah hanya dalam sebulan, tetapi kesannya tidak akan bertahan lama, tetapi hanya sekitar 1-2 tahun.

Peremajaan wajah laser memberikan hasil berikut:

  • mengurangkan kedutan yang mendalam dan hampir sepenuhnya menghilangkan garis-garis ekspresi halus.
  • melicinkan tanda regangan dan parut lama;
  • menyempitkan liang dan mengurangkan tulang rusuk kulit;
  • menghilangkan warna kulit dan menghilangkan pigmentasi.
  • memperbaharui lapisan atas epidermis, menghilangkan kulit kasar dan basi;
  • menghilangkan beg dan lingkaran hitam di bawah mata;
  • menguatkan struktur kulit, menjenuhkannya dengan kekuatan dan tenaga;
  • meningkatkan peredaran darah, menormalkan proses metabolik;
  • mencegah jerawat dan jerawat.

Ini bukan keseluruhan senarai kualiti positif peremajaan laser. Dengan kaedah ini, anda dapat menghilangkan hampir semua ketidaksempurnaan kulit dalam masa yang singkat dan tanpa risiko kesihatan. Perkara utama adalah memilih pakar yang berpengalaman, yang disyorkan untuk menjalankan prosedur sedemikian secara eksklusif di klinik khusus.

Bagaimana peremajaan laser dilakukan

Bagaimanakah peremajaan laser dilakukan?

Segera sebelum memulakan prosedur, diperlukan pembersihan muka secara menyeluruh, dengan menggunakan scrub ringan dan komposisi pengelupasan. Rawatan laser dilakukan secara eksklusif pada kulit bersih.

Bergantung pada hasil akhir yang diinginkan, kedua-dua kawasan muka dan seluruh permukaan kulit dapat dirawat dengan laser. Pilihan terbaik adalah peremajaan bukan hanya pada wajah, tetapi juga pada leher dan décolleté.

Sinar laser menembusi jauh ke dalam kulit, memanaskan lapisan dalam dan secara aktif mengurangkan serat kolagen lama, yang secara automatik menghasilkan yang baru. Peremajaan wajah laser dilakukan dalam denyutan nadi dengan jangka masa 0. 2-0. 5 ms, yang benar-benar selamat dan tidak menimbulkan risiko kepada kesihatan manusia.

Hasil daripada kesan laser pada kulit adalah fokus relaksasi yang baru terbentuk - bahagian muka yang terpisah di mana proses aktif pengeluaran elastin semula jadi berlaku. Kelebihan besar adalah hakikat bahawa lapisan luar kulit mempunyai kawasan mikroskopik yang utuh. Ini menjadikan proses pemulihan hampir tidak dapat dilihat dari luar, iaitu tidak ada titik peralihan antara kulit yang diperbaharui, tidak ada pembengkakan dan lebam.

Pada akhir proses, wajah dirawat dengan larutan emolien khas. Tidak digalakkan menggunakan kosmetik hiasan selama beberapa jam dan lama di bawah sinar matahari. Jika tidak, tidak ada kontraindikasi, walaupun kebanyakan pakar mengesyorkan agar tidak mengunjungi pantai dan solarium untuk beberapa hari pertama selepas sesi dan tidak mendedahkan wajah anda pada retakan yang teruk dan bersentuhan dengan garam atau air berklorin.

Proses laser dalam kosmetik mempunyai banyak kelebihan

Kelebihan dan kekurangan peremajaan kulit laser

Oleh kerana rawatan laser dianggap sebagai salah satu yang paling berkesan untuk peremajaan, popularitinya semakin meningkat dari hari ke hari. Kaedah ini mempunyai banyak kelebihan:

  • kesan jangka panjang - hasilnya selepas prosedur penuh berlangsung selama 5-7 tahun;
  • Keselamatan - Oleh kerana tidak ada pembedahan yang dilakukan, tidak ada risiko jangkitan dan keradangan pada kulit.
  • Tidak ada fasa pemulihan - berbeza dengan pembedahan, tidak ada bekas luka atau luka selepas pendedahan laser.
  • tiada kesan sampingan;
  • boleh digabungkan dengan rawatan kecantikan yang lain.
  • memerlukan sedikit masa - sesi berlangsung antara setengah jam dan satu jam.
  • tidak memerlukan rawatan di hospital.

Selain kelebihan yang tidak dapat disangkal, peremajaan laser mempunyai beberapa kekurangan. Sesi ini tidak digalakkan:

  • kanak-kanak dan wanita hamil;
  • pesakit dengan penyakit kulit;
  • Orang yang mengalami kepekaan kulit meningkat;
  • mengalami aduan teruk yang kronik.

Perhatian juga harus diberikan kepada kos prosedur yang tinggi, oleh sebab itu tidak semua bahagian penduduk dapat membelinya. Walaupun harga peremajaan laser selaras dengan keberkesanan prosedur, angkat muka pembedahan akan menelan belanja lebih banyak.